saveti, stomatologija

Antistres na prirodan način – 10 saveta

antistres
Jedna posetiteljka koja pati od parafunkcije nas je pitala – da li postoje neke antistres metode, bez lekova, kako se može pomoći ljudima koji stiskaju zube, koji škripe zubima, ma – svima nama, jer svi smo više ili manje stresirani?

Naš gost-autor ima savete za vas – iz sveta alternativne medicine.

Kako eliminisati stres? 
Postoji mnogo načina, da se opustite i lakše podnesete stres.
Nabrojmo samo neke metode, a više o tome možete pročitati ovde.

1. Odmarajte se. Ranije odlazite na spavanje. Možda će Vam trebati 9 sati sna, čak i više – nema veze. San nije trošenje vremena. Ništa ne može zameniti kvalitetan odmor.

2. Smejte se! Smeh je najbolji lek. Gledajte komedije – ako treba, svaki dan! Birajte društvo optimističkih osoba.

3. Smanjite na minimum gledanje uznemiravajućeg sadržaja na TV-u i Internetu.

4. Lagano vežbajte. Hodanje, yoga, tai chi, istezanje, vežbe disanja povoljno deluju na rad nadbubrežnih žlezda. Izbegavajte iscrpljujuće vežbe.

5. Pijte dovoljno vode. Zamenite vodu iz slavine filtriranom ili izvorskom vodom.

6. Pripazite da unosite dovoljno kalijuma. Kalijum je od izuzetne važnosti za rad adrenalnih žlezda. Voće i povrće su dobar izvor kalijuma. Uključite u svoju dijetu šargarepu, kukuruz, avokado, paradajz, šparoge, spanać, jabuke, kajsije, banane, narandže, kruške, jagode i alge.

7. Vitamin B5 (pantotenska kiselina) je takođe važan za rad nadbubrežnih žlezda. Sadrže ga integralne žitarice, sočivo, pasulj, karfiol, kelj, paradajz, kikiriki. Ako ne konzumirate redovno ove namirnice, kupite tablete sa kompleksom B vitamina, koje sadrže najmanje 50mg vitamina B5.

8. Pripazite na unos ostalih vitamina i minerala poput vitamina A, C i E, cinka, hroma, magnezijuma, mangana, esencijalnih masnih kiselina i aminokiselina.

9. Neke biljke (astralgus, ginseng, sladić, boražina i ashwagandha) pomažu radu nadbubrežnih žlezda i preporučuju se osobama koje su izložene stresu.

10. Uzmite godišnji odmor. Ako je to moguće, nemojte sa sobom nositi mobilni telefon. Provedite odmor uživajući u lepoj prirodi sa svojim bližnjiima.

 

P. S. Ovaj deo, koji se odnosi na “izbegavanje uznemiravajućih sadržaja na internetu” se ne odnosi na ovaj blog :).

……….
Autor: Spring 
(Zahvaljujemo se Administratoru Alternativa Foruma na dozvoli za preuzimanje teksta. Ako vas ma šta detaljnije zanima na ovakve teme, pitajte ih, znaju mnogo.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.